14 Podlaska Drużyna Wędrownicza
Związek Harcerstwa Polskiego
Chorągiew Mazowiecka
Hufiec "Podlasie" im. Henryka Sienkiewicza w Siedlcach

Wędrownicza Watra po raz piąty!

Wędrownicza Watra to ogólnopolskie spotkanie wędrowników, podzielone na dwie części: wędrówkę oraz zlot. Tras w tym roku było aż 14, każda w innym zakątku Polski. My wybraliśmy magiczne Bieszczady - inspirację wielu harcerskich piosenek i jednocześnie góry, dla których chce rzucić się wszystko.

I tak już 18 sierpnia w Warszawie wsiedliśmy do pociągu, by po kilku przesiadkach i jednej małej niespodziance (okazało się, że pociąg przez rozmaite objazdy zatrzymuje się również w naszych rodzinnych Siedlcach) dotrzeć do schroniska nieopodal Ustrzyków Górnych. Pierwszą noc w Bieszczadach powitaliśmy ogniskiem razem z innymi patrolami z naszej trasy, a już kilka godzin później wyruszyliśmy w ciemności na Małą Rawkę. Mimo zadyszki i trudu, które towarzyszyły nam przy podejściu, szczyt nagrodził nas fantastycznym wschodem słońca.

Podczas pierwszej części Watry przez 3 dni wędrowaliśmy, zdobywając m.in. Tarnicę czy Połoninę Wetlińską. Był również jeden dzień przeznaczony na służbę. To wtedy pomagaliśmy w bazie harcerskiej, w której nocowaliśmy. Druga część wydarzenia rozpoczęła się ceremonią rozpalenia Watry – ogniska - które było podtrzymywane aż przez 4 dni zlotu. Ten obfitował we wszechstronny program, w którym każdy znajdował coś dla siebie. A wieczory można było spędzić w klimatycznych kawiarenkach, przy gitarze i ogniu lub obserwacji gwiazd.
Wędrownicza Watra to wyjątkowy zlot dla wędrowników. To czas, kiedy możemy wędrować i pokonywać własne bariery, pełnić wartościową służbę, odkrywać świat - a wszystko wraz z setkami rówieśników z całej Polski. Wierzę, że każdy członek patrolu wyniósł z tego wydarzenia coś dla siebie, a tegoroczne hasło "Bądź zmianą, którą pragniesz ujrzeć w świecie" znajdzie swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości. Widzę też, że łączące nas więzi znacznie się umocniły i nowy rok harcerski rozpoczniemy z ogromną dawką świeżej energii. Jak mogłoby być inaczej, skoro nasz patrol został wyróżniony tytułem Primus Inter Pares – Pierwszy Wśród Równych!

dh. Izabela Suplewska
Kreator stron internetowych - strona bez programowania