14 Podlaska Drużyna Wędrownicza
Chorągiew Mazowiecka
Hufiec "Podlasie" im. Henryka Sienkiewicza w Siedlcach

Wyprawa na bunkry Linii Mołotowa

Sobota dnia 4 października 2014 roku.
O godzinie 6 rano mieliśmy spotkać się z drużyną Wagaunda pod dworcem kolejowym PKP.Około godziny 06:10 przyjechał bus który miał zabrać na na stację Siedlce Baza gdzie czekał na nas pociąg. Po dłuższym czekaniu okazało się, że nasz transport nie jest zdolny do przebycia podróży. Około godziny siódmej wsiedliśmy do autobusy, który miał nas zawieść do Sycz. Podróż zeszła nam bardzo szybko gdyż wszyscy znaleźli sobie zajęcia, niektórzy spali, a inni znaleźli sobie bardziej aktywny rodzaj odpoczynku. Przed południem byliśmy już na miejscu. Zaczęliśmy wędrówkę kierując się na Górę Grabarkę gdzie nasz przewodnik Eryk Ługowski zapoznał nas z całą historią i obyczajami tego miejsca. Wszyscy napili się wody z tak zwanego Cudownego Źródełka które w roku 1710 roku uratowało ludzi z epidemii cholery. Następnie udaliśmy się w poszukiwaniu bunkrów na linii Mołotowa. Nim znaleźliśmy pierwszy z nich musieliśmy się co niemiara natrudzić gdyż ukształtowanie terenu bardzo utrudniało nam poszukiwania. Gdy doszliśmy do wielkiej betonowej fortyfikacji zobaczyliśmy, że nie łatwo było się tam dostać z każdej strony. Reszta poszukiwań nie szła nam już tak źle gdy szliśmy wyznaczonym nam czerwonym szlakiem. Widzieliśmy około 10 bunkrów i po długim lecz nie męczącym marszu doszliśmy do Siemiatycz gdzie miało się odbyć oknisko z kiełbaskami i pieczonym chlebkiem. Niestety nie udało nam się i cały czas gdy czekaliśmy na pociąg znajdowaliśmy sobie co nowe zajęcia od jedzenia zimnych kiełbasek z chlebem które dla zmęczonych były rarytasem do opalaniu się na peronie w świetle słońca. Gdy nasz środek transportu się zjawił szybko do niego weszliśmy i udaliśmy się do naszego kochanego miasta lecz niektórzy chcieli by zostać tam dłużej. Między godziną 17 a 18 zjawiliśmy się w miejscu naszego spotkania. W Siedlcach na peronie PKP

Kacper Paczuski
Kreator stron internetowych - strona bez programowania